Friday, November 26, 2010

Loetud p2evad


Mis siis ikka. Aeg, mis meile on antud, hakkab otsa saama.

K6ik sebivad. K6igil on paljusi asjusi teha. J2rgmine n2dalavahetus on l6pun2itus kuhu on oodata kogu saare elanikkonda, enne seda veel "final reading" ehk need kes tegelesid kirjanduse ja poeesiaga saavad v6imaluse oma seniavaldamata teoseid ette lugeda. Stress, paanika, jaanika, klaarika, vaarika. No mitte p2ris nii hirmus kohe, aga siiski on tunda pinget 6hus.

Aga see k6ik on saabunud kuidagi ootamatult, kuna alles m6ne n2dala eest oli kogu see raffamass Tyrgis ja mina myttasin kohalikus tuulepargis ja kirjutasin oma energiabullat.

Ootan igatahes huviga, mis raffal pakkuda on, kuna nii m6nelgi on korraga mitu rauda tules. Yhe k2ega valmistad savist m6ne skulptuuri, samas kui teise k2ega pyyad pilte teha ja suus on veel pintsel, mis yritab l6uendile akti maalida ning tavaliselt ei piisa yhest t33st. Ja kui sellest veel on v2he, siis pead valmistama ette presentatsiooni Kreeka jumalannadest.

Ja 6htasel ajal tuleb ju veel v2ljas ka k2ia, seega minul tekib ikka ja j2lle kysimus, mis imelisel ajal raffas selle k6igega toime tuleb.

Eilagi pidasime suurt s33maorgiat vilja valmimise ja m6nedel andmetel ka indiaanlaste ja palver2ndurite kokkusaamise p2eva auks. Thanksgiving - ait2hhi andmine. K6ik valmistasid mingit rooga ning Jimmy k33ginurk oli lookas laudadest ja raffamassist ylekyllastunud. Enamus pakutavast kraamist oli minu jaoks uues v6tmes, teiste jaoks aga harjumusp2rane ja traditsiooniline - mashed potatoes, turkey, stuffing, green beans, corn, baked potatoes, fruit salad, pumpkin pie, no bake cookies, puppy chow, etc ja etc. Lisaks sellele veel kreekap2rast pastitio't ning eestip2rast apple pie'd ja cherry pie'd. Kalkun oli kuivav6itu peaks mainima, samas topeltkypsetatud kartul vist parim leiutis mida siiani n2inud olen. Idee iseenesest v2ga lihtne, l6ikad koorimata suure kardula pooleks eemaldad enamuse sisust ja teed sellest pyree ning p2rast asetad pyree tagasi koore sisse ja j2tkad kypsetamist. Kogu seda toidukraami on nyyd paariks p2evaks ylegi.

Kuid tuleme nyyd j2lle tagasi koolinduse juurde.

Mina p6hiliselt ikkagi puhkan, vaatan palju filme, kuulan musooni, harrastan katikukl6binat siin ja seal, kypsetan kooki. Yhes6naga v6imalikult v2he stressimist. Ka minul on oma v2ike n2itus tulemas, kuid ma pyyan seda protsessi pigem m6nuga v6tta. Olen juba kylastanud kohalikku koo rautakeskot ja sealt minema jalutanud kaheksa meetrise ketivolaskiga, eila k2isin shoppamas kyynlaid, mida nyid tervelt sada tykka mul paigutada tuleb yhte ruumi. Pildid on v2lja valitud ja ootavad trykikojas l6uendile asetamist. Vaikselt aga kindlalt hakkab asi jumet v6tma.

Kreeklased aga selle eest otsustasid j2lle streikima hakata. Seekord siis kogu laevandus on alates sellest teisip2evast pikali. R22gitakse, et tulevaks esmasp2evaks pidavat kord j2lle majja seatama. Eks n2is. Mul on tunne, et see ei l6pe veel niipea, arvestades kui kaua rekkamehed suuri maanteid mandril plokeerisid.

Uurisin igaks juhuks palju lennupilet Ateenasse maksab. Kuid selleks ajaks v6ivad ju lennumees- ja naiskonnad samuti streikida, niiet pole m6tet nii kaugele tulevikku ette suurelt m6tlema hakata. Naudime, parem j2tkuvalt suviselt soojasid ilmasid, tuult, mis m6ni p2ev tahab sind gravitatsioonireegleid eirama panna, j2rjest kolla-puna-oraanzisemaid p2ikeseloojanguid, pikke filmi6htaid neljajuustupitsa ja Mythose saatel.
Ja pealegi mingi jutu p6hjal pidavat mingid instantsid Kreekas maksma kinni selle yleliigse aja sees tehtud kulutused. Huvitav, kas selleks peab uusi v6lakirju valitsus v2lja jagama, et minu chill saaks edasi kesta :) J6ulud Parosel, poleee paha. Kuigi lumepuudus teeb selle pyha kuidagi imelikuks. Kuigi samas ei kujuta ma seda kohta lumega j2lle ette.

Naljakas ma olen juba 2ra j6udnud unustada, et selline spordiala nagu suusatamine yldse olemas on. Veerpalu kes? Ilm kodumaal pyyab vist k6igest j6ust vastupidist t6estada :) Huvitav, kas lennujaam minu teoreetiliseks naasmise ajaks lume alt yldse v2ljagi paistab, tuleb vist Peipsi j2rve j22le maanduda ning Pyssi tuham2gedele suund v6tta. Uus j22aeg on kohal.

N2taki.

3 comments:

  1. Urx - kui jälle omal maal oled ole hea ja tule läbi. Tahaks kuulda ja sauna kutsuda.

    ReplyDelete
  2. Ja mul on tunne URMAS, et me saabume kodumaale suhtsamalajal- n'est pa?

    ReplyDelete
  3. not2itsav6imalikonseeek6ikmissiinyeldudon

    ReplyDelete