Tuesday, September 21, 2010

Reisupilte ka natukese


Kyll v6ib yks maailmajagu olla palav, 6nneks on olemas kylmkapid, kus saad oma vee j22kylmaks kylmetada ja siis aegajalt reisukotist jahutust otsida.

Veider lugu tegelt nende kylmkappidega siinmail. Mul on oma tuppa p22semiseks ja elamise elektrifitseerimiseks spets magnetiga v6ti, mille peab asetama yhte lohku, mille peale lylitub kylmkapp sisse ja saad tulesid p6lema panna ning pistikuid kasutada. Esimene 6htu kui ma veel uimane olin, siis tulles tagasi jogurtijahilt ei taibanud ma seda kohe teha ning kondasin m33da tuba nagu segane ringi m6eldes endamisi, et tore nyyd mine hakka veel valvurit2di ka tyytama. No 6nneks oli oidu enamaks ja mingi sisemine h22l k2skis seda imelikku v6tmehoidjat proovida.
Tunne oli sama ylev nagu mister Hanksil kui ta yksikul saarel esimest korda l6kke syydatud sai.
Ah, et miks ma seda toast lahkudes ei m2rganud, sest sel asjal on ka mingi taimer, mis hoiab m6nda aega peale sinu lahkumist k6ik veel elektrifitseeritud ja kuna ma lahkusin ruumist koos kutiga kes mind sinna t6i, siis ma ei m2rganud kohe kus kohast ta selle v6tme haaras.

A ja mul on ju toas konditsioneer, mida saab juhtida puldiga. Pult t33tab, konditsioneer mitte. Ma ei tea miks, k6igil teistel t33tab ja ajab vedelikku v2lja. Aga ma ei nurise, kuna p2eval pole ma nagunii seal, vaid digilaboris, kus hoolimata internetiyhenduse pidevast jukerdamisest kont jahutab suurep2raselt. Ja 33siti polegi mingit ekstrajahutust vaja, v2ljas on pisavalt 6hku ja tuult, et m6nuga uinuda.

Aga tulles veelkord tagasi selle kylmakapi juurde, siis see on selline v2ike ja sygavkylmal pole ust, mist6ttu saab ka tavaline kompaartment lisajahutust ning igal hommikul kui ma kapist veepudeli haaran on see j22kamakas ja viisteist minutit hiljem kui j6uan laborini on see m6nusalt j22kuubikuid t2is veekokteil. T2pselt paras joomiseks ja jahutuseks.

Igatahes tuli selle veidra mehhanismi headus esile pyhap2evasel kruiisil Delose ja Mykonose saartele. Eriti selle esimese puhul, kuna see toimus t2pselt keskp2eval, polnud pilvi ja saarel polnud just kiita ka katusealustega. Igal pool olid ainult varemed mingist x ajastust ning Kynthose m2gi mida pidid k6ik vallutama, kuna Homer (nagu ameericlased teda tunnevad) kirjutas seal Apolloni (lihtsalt yks kuulsamaid jumalate poegi, keda oli 6nnistatud lillaks olemisega muuhulgas) kohta mingi segase kama kokku. Tehtud k2idud n2htud. J2llegi sai t6estust fakt kui masendav siinne sygis on. K6ik kuivas ja suri, ainuke mis liikus olid sajad ja sajad gekkod ning yks uss, kellel 6nnestus oma meetrised kihvad asetada hellalt yhe saksa pension2ri suure varba sisse. Verd pritsis ja tatti lendas. Tegelt ei midagi eluohtlikku nagu saare ametnikud seletasid.
Delose kohta v6iks veel seda mainida, et saarele ei soovita kylastajaid, kes tunnevad, et hakkavad kohe surema v6i synnitama. Mingi maaomandi6iguse kammajjaa. Aga tegelt on sinnaminemise kysimus sama t6sine ka teiste muude probleemidega inimeste puhul, kuna seal v6ib ka igavuse v6i palavuse k2tte 2ra surra, kui sa pole just arheoloogia v6i poeesiapisikust nakatunud. V2ga depressiivsest poeesiapisikust peaks veel lisama.
Ja no kui hakata juba juuksekarva l6hki ajama, siis yheks p6hjuseks miks see saar nii kuuma surnuaia moodi v2lja paistab v6ib paljuski olla seotud Apolloni endaga, kuna ta on siinmail tuntud kui valguse/p2ikese jumalana. Niiet, kallis publikum, on ju arusaadav, et talle eriti ei meeldi oma kinnistut (elus) kylalistega kaunistada.
Mykonos oli justkui k6ike muud. V2rvid, vormid, mustrid, kitsad t2navad, m6nus pilvisus ja viis tuuleveskit yhe kynka otsas. Kahjuks need vennikesed enam ringi ei k2i, kuid olid kunagi sellele saarele v2ga oluliseks sissetulekuallikaks. Kokku pidavat neid veidraid niitpulkajamiga mehhanisme saarel olema 16. Samasuguse tyybiga tuulikuid on tegelt terve Kyklaadide saarestik t2is. Arhitektdeks pole siiski kreeklased vaid hoopis mingid poldid Veneetsiast, kes seal kuueteistkymnendal sajandil oma liini ajasid. Ka Parosel olen ma neid ehitisi kohanud, lisaks oli r66m avastada yhe suurema kynka otsa rajatud tuulepark, kus praegu on tervelt kolm tuulikut, kuigi tuult jaguks kolmesajale.
Mykonose kohta v6iks kyll julgelt anda kylastamissoovituse. Lihtsalt tulge ja jalutage nendel v2ikestel t2navatel peatuge ja vaadake inimesi, kes teist m33duvad, uurige ehitisi ja mustreid ja l6busat symmeetriat enda ymber. V2ga lahe. Riputan v6ibolla millagi tulevikus siia ka kollektsiooni parimate mustrite, tekstuuride ja symmeetriaga piltidest. Eks n2is.

No comments:

Post a Comment